پلی استیشن 4 و معرفی3تا از محبوب ترین و بهترین مدل های پلی استیشن 4
نوشته شده توسط : علی
پلی استیشن 4 چیست؟ امروز بازی‌های ویدیویی جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی افراد معمولی و گیمرهای حرفه‌ای می‌باشند و جایگاه خاصی در زندگی نوجوانان باز نموده اند . در وهله اول خرید و در وهله دوم نصب بازی پی اس فور در شهر قم یا سایر شهر ها موضوع مهمی است. همچنین روز به روز شاهد پیشرفت‌های زیادی در سخت‌افزار و نرم‌افزار پلی استیشن ۴ هستیم . که موجب می‌شود جذابیت بازی‌ها را چندین برابر نماید . پیشرفت سریع کنسول‌ها و تنوع زیاد آنها ممکن است گاهی انتخاب بهترین کنسول را برای ما سخت کند.  کنسول‌ها در زمینه‌های مختلفی چون pc ، ایکس باکس، پلی استیشن ، آیپاد و غیره  به کار می‌روند. و لذت بازی‌های مجازی را که بسیار شبیه‌سازی به محیط واقعی است چندین برابر می‌کنند.
اما برای انتخاب پلی استیشن و مدل مناسب با هر فرد حتماً لازم است اطلاعاتی را راجع به تک تک مدل‌ها داشته باشیم .تا با توجه به بودجه خود و همچنین نیاز خودمان بهترین پلی استیشن را انتخاب کنیم تا بعداً پشیمان نشویم آن را تعویض کنیم. انواع پلی استیشن ها متنوع هستند. اما ما در اینجا سه مدل از بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌ها را ارائه می‌دهیم و ویژگی هر یک را برای شما ذکر می‌کنیم.

پلی استیشن ۴ شاید محبوب‌ترین کنسول بازی در همه دوران‌ها باشد. اما اگر قصد خرید آن را داشته باشید باید بدانید بهترین مدل پلی استیشن ۴ کدام است و پیش از آن بهتر است مقاله کنسول بازی چیست را مطالعه فرمایید.

امروزه بازی‌های ویدیویی نقش مهمی در زندگی بسیاری از افراد، اعم از گیمر حرفه‌ای یا فرد عادی دارند. با توجه به پیشرفت روزافزونی که سخت‌افزار تخصصی گیم در چند سال اخیر داشته است، دیگر انتخاب یک مدل کنسول برای بازی کار ساده‌ای نیست و شما در بازار با کنسول‌های متنوعی چون انواع نسخه‌های پلی استیشن، Xbox، Xbox One و کامپیوتر مواجه هستید که هر یک می‌توانند تجربه ایده‌آل بازی ویدیویی بی‌نظیری مانند کالاف دیوتی را به همراه داشته باشند. این مطلب به بهترین مدل ps4 slim، بهترین مدل ps4 pro و بهترین مدل ps4 می‌پردازیم و شما را برای خرید بهترین مدل پلی استیشن ۴ راهنمایی می‌کنیم.

بهترین مدل های PS4

بهترین مدل پلی استیشن 4

پلی استیشن ۴ با گذشت مدت‌ها از عرضه آن، حالا به پرفروش‌ترین کنسول نسل هشتمی بدل شده است. این کنسول جذاب اولین بار در سال ۲۰۱۳ با نسخه معمولی خود رونمایی شد. طی سالیان بعد از آن نیز نسخ دیگری از پلی استیشن ۴ با نام پلی استیشن ۴ اسلیم و ps4 پرو روانه بازار شدند که هریک در نوع خود خصایص مهمی داشتند. اما شاید از خود بپرسید بهترین مدل پلی استیشن ۴ کدام است؟

در این مطلب ما با تکیه بر اطلاعاتی جامع درباره مشخصات مدل‌های مختلف پیس فور، ریجن‌ها و دیگر موارد، قصد داریم شما را درباره بهترین نسخه ps4 pro و بهترین های ps4 راهنمایی کنیم و نهایتا به راهنمای خرید پلی استیشن ۴ دست دوم بپردازیم. اما پیش از هرچیز، باید شما را با انواع مدل‌های پلی‌استیشن ۴ و البته بهترین ps4 برای خرید، بهترین مدل ps4 slim و بهترین مدل ps4 pro آشنا سازیم.

PS4 نسخه معمولی

بهترین مدل ps4 slim

بهترین مدل پلی استیشن 4 کدام است؟ نسخه ps4 فت در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و گرچه در آن زمان کنسول فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آمد، مشکلاتی چون خرابی پورت HDMI و صدای زیاد فن از معضلات مهم آن بود که نهایتا سبب شد سونی دست به تغییرات سخت‌افزاری گسترده‌ای ببر و مادربرد و فن دستگاه را تغییر دهد. این تغییرات سبب‌ساز عرضه پلی‌استیشن ۴ در سری ۱۱ شد.

سری ۱۲ پلی استیشن فور فت نیز در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و در واقع آخرین مدل این کنسول محسوب می‌شد که با دو نوع حافظه ۵۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایتی عرضه شد. حافظه رم این دستگاه ۸ گیگابایت، پردازنده ۸ هسته‌ای ۳۲ و ۶۴ بیتی، کارت گرافیک از نوع Radeon، سه پورت USB و کابل شبکه از مهمترین مزایای این مدل بود. همزمان با عرضه نسخه Slim پلی استیشن ۴ اما سونی به تولید نسخه معمولی پایان داد. اما بهترین نوع ps4 کدام است و این مدل برای چه افرادی مناسب است؟

PS4 معمولی برای چه افرادی مناسب است؟

به احتمال قریب به یقین شما نمی‌توانید در حال حاضر و با گذشت چند سال از پایان تولید این نسخه از ps4، ورژن نو و دست نخورده آن را تهیه کنید. پس در صورت تمایل به خرید بهترین ps4، شما باید به نکاتی که در پایان این نوشتار تحت عنوان «راهنمای خرید پلی استیشن ۴ دست دوم» آمده است دقت کنید و یا اینکه می‌توانید مقاله بهترین مدل پلی استیشن ۳ را مطالعه کنید.

از سوی دیگر فراموش نکنید که در نسخه معمولی از وضوح ۴K و مزایایی مانند آن که در نسخ بعدی عرضه شده است، خبری نیست. در هر حال اما اگر قصد خرید نسخه معمولی را داشتید، بهترین پلی استیشن ۴ نسخه‌های سری ۱۱ و ۱۲ هستند. برای اینکه بدانید سری دقیقا کجا درج شده است بایستی نگاهی به جعبه محصول داشته باشید. عبارتی با ترکیب حروف  و عدد درج شده که فرمول کلی آن، CHU-XXXX است. دو عدد اول، شماره سری و دو عدد دوم نمایانگر ریجن دستگاه هستند که در ادامه به آن میرسیم. در ادامه بهترین مدل پلی استیشن ۴ کدام است؟ با ما باشید.

پلی استیشن ۴ نسخه اسلیم

راهنمایی برای خرید پلی استیشن 4

عرضه این محصول در سال ۱۳۹۵ شمسی و همزمان با توقف تولید نسخه معمولی انجام شد. این مدل البته قیمت یکسانی با نسخه معمولی داشت و کد سری این مدل، کدهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ بود. در صورتی که در حال حاضر قصد خرید یک نسخه از کنسول ps4 اسلیم به صورت نو را داشته باشید تنها می‌توانید روی کد ۲۲ حساب باز کنید چراکه کدهای ۲۰ و ۲۱ هم از خط تولید خارج شده است. البته بهترین مدل ps4 slim همان کد ۲۲ است که این خبر خوبی است.

همان ترکیب مشخصات فنی که در بخش قبل ذکر کردیم در اینجا نیز تکرار شده است. یک پردازنده ۸ هسته‌ای ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی AMD در کنار ۸ گیگابایت رم، ۵۰۰ گیگ و ۱ ترابایت حافظه داخلی و کارت گرافیک Radeon با پشتیبانی از Blu Ray همگی از مهمترین مشخصات فنی سری اسلیم هستند. اما شاید بپرسید که تفاوت‌ها چیست؟

اساسی‌ترین تفاوت نسخه اسلیم با معمولی به ابعاد مربوط است. اساسا از نام نسخه اسلیم هم می‌توان متوجه شد که با دستگاهی کوچکتر مواحه هستیم. وزن این مدل از ۲.۱ کیلوگرم است که نسبت به وزن ۲.۸ کیلوگرمی نسخه معمولی کاهش قابل توجهی است. از سویی ابعاد این مدل نیز تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

در بخش سخت‌افزار البته تفاوت خاصی به چشم نمی‌خورد اما باید اذعان کرد که نسخه اسلیم به علت برخورداری از شبکه بی‌سیم ۵ گیگاهرتزی اوضاع بهتری دارد، چراکه نسخه معمولی نهایتا تا ۲.۴ گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند. این مسئله منجر به افزایش سرعت دانلود و آپلود می‌شود.

از سوی دیگر، مزیت دیگر بهترین نوع پلی استیشن ۴ که در راهنمای خرید ps4 باید به آن اشاره کرد، مصرف انرژی به مراتب کمتر آن است که تا ۵۲ درصد کاهش یافته است. پوشش مات دستگاه نیز منجر به سهولت تمیز‌کردن آن شده است. اما بهترین مدل پلی استیشن ۴ اسلیم مناسب چه افرادی است؟

پلی استیشن ۴ Slim برای چه کسانی مناسب است؟

بهترین شبیه ساز ps4 برای اندروید

در صورتی که برای بازی‌کردن از تلویزیون ۴K استفاده نمی‌کنید، مدل اسلیم پلی استیشن ۴ برای شما مناسب خواهد بود. خصوصا که همانطور که در بخش قبل از راهنمای خرید پلی استیشن ۴ گفتیم، از آنجایی که کد ۲۲ این محصول همچنان در حال تولید است، شما می‌توانید بهترین مدل ps4 slim را به صورت نو و آکبند تهیه کنید.

مسئله هم دیگر درباره نسخه اسلیم اینکه شما می‌توانید باندل‌های مختلفی از آن را تهیه کنید. باندل در واقع مدل خاصی است که در کنار یک بازی و با ظاهر خاصی عرضه می‌شود. برای مثال در کشور ما، باندل پی اس فور اسلیم با فیفا ۲۰ از محبوب‌ترین موارد است. البته باندل‌ها در تعداد محدودی عرضه می‌شوند و در نتیجه طبیعی است اگر اندکی سخت یافته شوند. اما بهترین مدل پلی استیشن ۴ کدام است؟

پلی استیشن ۴ پرو

بهترین ps4

حال نوبت به حرفه‌ای‌ترین و بهترین مدل پلی استیشن ۴ یعنی مدل پرو می‌رسد. این مدل با همان شکل و شمایل نسخه اسلیم اما در ابعادی به مراتب بزرگتر و البته وزن بسیار بالاتر ۳.۸ کیلوگرمی تهیه شده است که حتی بسیار بیشتر از نسخه فت است. نکته اساسی اما اینکه این افزایش وزن تا حد زیادی محصول افزایش قدرت سخت‌افزاری دستگاه است.

پلی استیشن فور پرو از کارت گرافیک Radeon با قدرت ۴.۲ ترافلپس برخوردار است که نسبت به توان ۱.۸۴ تراقلاپسی مدل‌های پیشین، بسیار چشمگیر است. گرچه سونی در این مدل دقیقا از ۸ گیگابایت رم GDDR5 استفاده کرده است، مدعی است که سرعت کلاک در این سیستم افزایش یافته است. حافظه نسخه پرو نیز ۱ ترابایت است، اما دیگر تفاوت مهم، پشتیبانی و اجرای بازی‌هایی با کیفیت ۴K و بهبود عملکرد هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن است.

پلی استیشن ۴ پرو برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که تلویزیون ۴K دارید که از تکنولوژی HDR پشتیبانی می‌کند، می‌توانید جهت خرید این دستگاه اقدام کنید. کیفیت ۴K نسبت به اچ‌دی و فول‌اچ‌دی به مراتب بالاتر است و فناوری HDR نیز که به دامنه داینامیکی بالا شهرت دارد، تفاوت بین دو رنگ سفید و مشکی را بیشتر برجسته می‌کند و در آن رنگ مشکی عمق بیشتری دارد.

قابلیت مهم دیگر در که در این بخش از راهنمایی برای خرید پلی استیشن ۴ قابل اشاره است، افزایش کیفیت هدست واقعیت مجازی سونی در نسخه پرو پی اس ۴ است.

انواع ابزارهای جانبی PS4۴

وقتی بحث بهترین مدل پلی استیشن ۴ در میان باشد و بخواهیم به ارائه راهنمای خرید پلی استیشن ۴ بپردازیم، باید به مسئله لوازم جانبی نیز اشاره کنیم. کنسول‌های بازی هریک ابزارهای زیادی دارند که می‌تواند در افزایش لذت بازی نقش داشته باشند و ما در این بخش به برخی از مهمترین موارد خواهیم پرداخت.

درمورد کنترلر

راهنمای خرید ps4 دست دوم

تمامی نسخه‌های پلی استیشن ۴ با تنها یک عدد کنترلر عرضه می‌شوند. در نتیجه و اگر بخواهید بیش از ۱ کنترلر داشته باشید، یا علاقه‌مند به تجربه بازی دونفره و چندنفره باشید، باید به فکر تهیه کنترلرهای دیگر نیز باشید. همزمان با عرضه نسخه اسلیم پلی استیشن ۴، کنترلر‌های پی اس ۴ نیز تغییراتی جزئی را تجربه کردند. این کنترلر‌ها وزن کمتری داشتند و دکمه‌های آنالوگ آن‌ها دیگر لغزنده نیست. بخشی از نوار ال‌ای‌دی در قسمت پشتی کنترلر نیز به صفحه تاچ پد منتقل شده است.

سری جدید کنترلرهای PS4 در رنگ‌های مختلفی از جمله مشکی، نقره‌ای، طلایی و سفید عرضه شده‌اند و با وجود مشخصات نسبتا مشابه، قیمت‌هایی اندک متفاوت دارند و نسخه‌های جدید اندکی گران‌تر است.

درمورد هدست

بهترین نسخه ps4 pro

در صورتی که از آن دسته گیمرها هستید که می‌خواهید برترین تجربه بازی را از نظر صوتی داشته باشید احتمالا از طرفداران اصلی استفاده از هدست در زمان بازی هستید. هدست‌های زیادی از سوی برندهای مختلف برای کنسول سونی عرضه شده‌اند که شما می‌توانید با تکیه بر قیمت، برند و ظاهر آن‌ها دست به انتخاب بزنید.

از مهمترین برندهای تولید هدست برای پلی استیشن ۴ نیز باید به برند ریزر اشاره کرد. البته خود پلی استیشن نیز هدست مخصوصی برای پلی استیشن ۴ عرضه کرده است که بسیار باکیفیت است. اما حالا که با بهترین های ps4 و لوازم جانبی آن آشنا شدید، با بررسی مسئله ریجن در ادامه راهنمایی برای خرید پلی استیشن ۴ نیز با ما باشید تا پاسخ خاص دیگری برای سوال «بهترین مدل پلی استیشن ۴ کدام است؟» ارائه کنیم.

مساله ای بنام ریجن

ریجن پلی استیشن

سوال بهترین مدل پلی استیشن ۴ کدام است؟ را می‌توان با تکیه بر مسئله ریجن نیز پاسخ داد. ریجن برای افراد آشنا به کنسول‌های بازی موضوع مبهمی نیست اما همچنان بسیاری از افراد عادی از خود می‌پرسند که ریجن پلی استیشن چیست؟ آیا ریجن در اجرای بازی‌ها اثری دارد؟ در این بخش از راهنمای خرید پلی استیشن ۴ به مسئله ریجن می‌پردازیم که حتی در راهنمای خرید ps4 دست دوم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

منظور از ریجن PS4 چیست؟

همانطور که احتمالا ریجن یا به انگلیسی Region، معنی منطق می‌دهد و درواقع سونی با تعیین کدهایی در سریال کنسول‌های خود، کاری می‌کند تا خط تولید عرضه پلی استیشن در منطق مختلف دنیا قابل تشخیص باشد. مدل‌های مختلف پی اس ۴ در ریجن‌های ۱ تا ۶ تولید می‌شوند.

این بدان معناست که سونی کنسول‌های خود را در سراسر جهان بنابر ۶ منطقه اصلی و با ۶ کد اصلی عرضه می‌کند. در نتیجه مدل‌های پلی‌استیشن ۴ در ریجن‌های ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ عرضه می‌شوند. در ادامه با ما باشید تا ببینیم هر کد مختص چه مناطقی است.

  • R1: آمریکا و کانادا
  • R2: اروپا، ژاپن، خاورمیانه و آفریقای جنوبی
  • R3: آسیای شرقی
  • R4: آمریکای لاتین و استرالیا
  • R5: روسیه و آفریقا
  • R6: چین

اما اگر بپرسید که آیا ریجن در نحوه اجرای بازی موثر هست یا نه، باید گفت که شاید منطقه‌بندی و تعیین کد ریجن کار سونی برای مدیریت فروش محصولات را ساده‌تر کند، اما به طور کلی باید گفت تفاوتی میان ریجن‌های این کنسول وجود ندارد و تقریبا همه کنسول‌ها در تمامی ریجن‌ها، سخت‌افزار و نرم‌افزار یکسانی دارند. در نتیجه نگران ریجن نباشید و بدون توجه به اینکه ممکن است بهترین نوع پلی استیشن ۴ متعلق به کدام ریجن باشد، نسبت به تهیه کنسول محبوب خود اقدام کنید.

یکسان بودن ریجن بازی و پلی‌استیشن مهم است؟

بهترین انواع پلی استیشن ارزان قیمت

شاید بگویید خب به فرض اینکه ریجن‌های خود کنسول با هم تفاوتی ندارند، آیا تفاوت ریجن بازی‌ها بر تفاوت ریجن کنسول موثر است؟ پاسخ این سوال نیز منفی است و هیچ نیازی به تطابق ریجن بازی با ریجن کنسول نیست.

البته این مورد بر محتویت بازی موثر است و در صورتی که قصد خرید یا دانلود DLC یک بازی را داشته باشید، بایستی ریجن بازی با ریجن کنسول یکسان باشد. مثلا در کنسولی با ریجن ۳ نمی‌توان یا اکانت ریجن ۲، بسته‌های الحاقی یک بازی را دانلود کرد. پس در بحث بهترین مدل پلی استیشن ۴، ریجن تاثیر مهمی ندارد.

چطور می توانیم ریجن پلی استیشن را متوجه شویم؟

اما با توجه به اینکه در صورت یکسان نبودن ریجن اکانت و بازی نمی‌توان بسته‌های الحاقی را دانلود کرد، چگونه باید ریجن اکانت PSN را تشخیص داد؟ این کار نسبتا ساده است و کافیست به سایت psnprofiles رجوع کرده، نام اکانت کابری PS4 خود را وارد کرده و جستجو کنید تا خلاصه اطلاعات حساب ظاهر شود.

برای تشخیص ریجن دیسک بازی نیز باید اطلاعات جعبه آن را بررسی کنید تا بتوانید برای اجرای DLC اکانت خود را با ریجن بازی یکسان‌سازی کنید.

نوع و مدل دستگاه یا CUH-XXXXH چیست؟

در بخش‌های پیشین به طور گذرا به کد سریال پلی استیشن اشاره کردیم. همه مدل‌های پلی استیشن با یک کد به عنوان پارت نامبر یا سری ساخت مادربرد از هم تفکیک می‌شوند و در نتیجه این کدها اطلاعاتی چون سری ساخت مادربرد، ریجن کنسول و یا حجم حافظه داخلی مشخص می‌شود. اما چگونه باید به وسیله پارت نامبر، ویژگی‌های PS4 را تشخیص داد؟ برای تشخیص اطلاعات PS4 از روی کد نیز باید به اعداد بعد از سه حرف انگلیسی CUH دقت کنید.

در اینجا دو عدد اول نشان از سخت‌افزار، ظاهر و سری ساخت دستگاه دارند و دو عدد دوم به ریجن دستگاه اشاره دارد. حرف انگلیسی آخر نیز به میزان حافظه داخلی اشاره می‌کند. اعداد به این ترتیب هستند و سخت‌افزار دستگاه را می‌توانید از راهنمای زیر تشخیص دهید:

CUH-10XXH : به سری اول پلی‌ استیشن ۴ اختصاص دارد.

CUH-11XXH : به سری دوم دستگاه پلی‌ استیشن ۴ که نسخه بهبود یافته از نظر سخت‌ افزاری و منبع تغذیه است، اشاره دارد.

CUH-12XXH : به سری سوم دستگاه پلی‌ استیشن ۴ که مشهور به «سری مات» است و مجهز به دکمه ایجکت فیزیکی است، اشاره دارد.

CUH-20XXH : این عدد به سری چهارم پلی‌ استیشن ۴ که سری اسلیم است اشاره دارد.

CUH-70XXH : این عدد به سری پلی‌استیشن ۴ پرو اشاره دارد.

تشخیص دادن ریجن با 2 عدد دوم

برای تشخیص منطقه کنسول باید روی دو عدد دوم سریال تمرکز کنید. مناطق به این ترتیب هستند:

CUH-XX00H : ریجن ۲ ژاپن

CUH-XX06H : ریجن ۳ آسیای شرقی

CUH-XX15H : ریجن ۱ آمریکا و کانادا

CUH-XX16H : ریجن ۲ اروپا، امارات و ایران

همانطور که گفتیم، حرف آخر انگلیسی در شماره سریال نیز به ظرفیت دستگاه اشاره دارد. حرف A به ظرفیت ۵۰۰ گیگابایتی  و حرف B به ظرفیت ۱ ترابایتی اشاره دارد.

کمکیار خرید PS4 دست دوم

خرید و قیمت پلی استیشن 4

در صورتی که قصد خرید پلی استیشن ۴ دست دوم را داشته باشید باید همواره نکاتی را در نظر داشته باشید. در درجه اول باید دقت کنید که روی بدنه کنسول اثری از ضربه نباشد. سپس دستگاه را روشن کرده، به صدای فن‌ها گوش دهید تا از سلامت‌ آن‌ها مطمئن شوید.

ممکن است فن‌ها خراب باشند و در این صورت باید حتما تعویض شوند چراکه فن خراب می‌تواند افزایش دمای کنسول و در نتیجه فشار بیش از حد به دستگاه را در پی داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که کنسول در اجرای بازی‌ها مشکلی نداشته باشد. برای این کار بایستی دیسک یک بازی را داخل کنسول قرار داده و مطمئن شوید که دیسک به سادگی اجرا می‌شود.

به اینترنت وصل شوید و مطمئن شوید که کنسول بن نشده باشد، در مواردی خاص ممکن است کنسول توسط سونی بن شده باشد. در مرحله بعدی از راهنمای خرید ps4 دست دوم باید از سلامت کنترلرها مطمئن شوید. اساسا نسخه‌های مختلف پلی استیشن ۴ با یک دسته عرضه می‌شوند. برای تست دسته، بازی را اجرا کرده و دکمه‌های مختلف کنترلر را بزنید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

 

پرسش های رایج شما عزیزان

 بهترین مدل پلی استیشن ۴ کدام است؟

بی‌تردید بهترین مدل پلی‌استیشن ۴ از نظر سخت‌افزاری، نسخه پرو این دستگاه محسوب می‌شود که ارتقای سخت‌افزاری چشمگیری از جهات گوناگون داشته است. البته اگر تلویزیونی با وضوح ۴K ندارید و یا قصد اندکی صرفه‌جویی با سخت‌افزار یکسان را دارید، سری کد ۲۲ از نسخه اسلیم نیز گزینه مناسبی است.

آیا ریجن‌های متفاوت پلی استیشن ۴ با هم متفاوت هستند؟

از نظر فنی و مشخصات دستگاه هیچ تفاوتی میان ریجن‌های مختلف پلی‌استیشن در کار نیست. تخصیص کد ریجن به هر مدل پلی‌استیشن صرفا تلاش سونی برای مدیریت فرایند فروش کنسول‌های خود در سراسر دنیا است.

آیا تفاوت ریجن بازی و ریجن سیستم در عملکرد بازی موثر است؟

پاسخ این سوال نیز منفی است و عملا تفاوت ریجن بازی و کنسول تفاوتی ندارد، اما توجه کنید که در صورتی که بخواهید بسته‌های الحاقی یک بازی را دانلود کنید، این دو ریجن باید یکسان باشند. روش بررسی ریجن بازی و اکانت را در طول مقاله آموزش دادیم.

در خرید پلی استیشن ۴ دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

عدم وجود آثار ضربه و خط و خش روی بدنه دستگاه،‌ سلامت فن‌های دستگاه، توانایی دستگاه در اجرای دیسک‌ بازی‌ها، سلامت کنترلرها و مواردی از این دست از مهمترین مسائلی هستند که باید در زمان خرید پلی استیشن ۴ دست دوم در نظر بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: